Kto nás chce mať dokonalých

Buďte dokonalí ako je dokonalý váš nebeský Otec.

Predpokladám a dúfam, že túto vetu sme počuli, alebo čítali aspoň jeden krát. Stáva sa vám, že uvažujete o tom, žeby ste chceli byť dokonalí len tak zo dňa na deň? Uf, to by bolo. Lenže takto to nefunguje. 😀

Krok za krokom. Neskáčme! Neprechádzajme z mesta do mesta bez toho, aby sme išli cez vidiek. Išlo by to iba v prípade, že žijete tam kde ja 😀 v Uherskom Hradišti. Tu je to taký Tripolis - Staré Město, Uherské Hradište a Kunovice. Zvyčajne človek musí opustiť mesto a prejsť do najbližšej dedinky, potom do ďalšej a tak ďalej kým dorazí do cieľového miesta. Krok za krokom. Potreba putovania v nás buduje schopnosť rastu.

Napríklad putovanie nás môže naučiť aj to, že niektoré veci nevieme ovplyvniť. Napríklad dážď, blato na ceste. Čo však môžeme ovplyvniť sú dôsledky týchto prekážok. Napríklad keď začne pršať môžem si dať pršiplášť, či vytiahnuť dáždnik.

Byť dokonalý ako Boh môže znamenať aj to, že budeme plný lásky, tu a teraz.
Rovnako by som chcel spomenúť ako príklad naše kráčanie hore schodiskom. Musíme kráčať schod po schode. A keď je naša noha pevne na schodku pred nami, môžeme pozdvihnúť tú, čo je vzadu a preložiť ju na schod pred nami. Vďaka tomu, že tá prvá je už na pevnom bode môžeme presunúť tú druhú.

Drahí pútnici. Keď som bol na niekoľkodňovom putovaní jedna s myšlienok, ktoré ma sprevádzali bola táto: "Cesta je cieľ." Skoro týždeň som s ňou nesúhlasil. Priam som s ňou bojoval, pretože pre mňa malo zmysel iba to, že prídem do cieľa. Keď ma začali po týždni bolieť nohy uvedomil som si, že každý deň, ba priam každý krok má pre mňa zmysel. Dnes viem naisto, že "cesta je cieľ". Boh nás pozýva na cestu, lebo On sám putuje. On je Cesta, On je Pravda, On je Život. Ale Jeho meno je "Ja som, ktorý som". 
Prítomnosť to je dôležitý čas. Aj v duchovnom živote.
Boh nás nepozýva k niečomu nemožnému.... to len ten zlý nás bude znepokojovať, že nikdy nebudeme dokonalí... nevadí :) Iba Bohu patrí byť dokonalým... my môžeme byť lepší ako sme boli ráno. :)

1 Petrov list, 2. kapitola - ŽITE AKO BOŽÍ SLUŽOBNÍCI

11 Milovaní, povzbudzujem vás ako cudzincov a pútnikov, aby ste sa zdržiavali telesných žiadostí, ktoré bojujú proti duši. 12 Vaše správanie medzi pohanmi nech je vzorné, aby tí, čo vás teraz osočujú ako zločincov, videli vaše dobré skutky a v deň navštívenia za to oslavovali Boha. 13 S ohľadom na Pána sa podriaďte každému ľudskému zriadeniu: či kráľovi ako najvyššiemu vládcovi, 14 alebo vladárom, ktorých posiela trestať tých, čo robia zle, a chváliť tých, čo konajú dobro. 15 Veď Božia vôľa je, aby ste konaním dobra umlčali nevedomosť nerozumných ľudí. 16 Ste slobodní, no nie ako tí, ktorým sloboda slúži na zastieranie zloby, ale ako Boží služobníci. 17 Všetkých si uctite, bratov milujte, Boha sa bojte, kráľa si ctite!

Požehnanú cestu vám prajem +!

PS: krok za krokom sa môžeš stať ľudskejším ... VIDEO

Foto: Photo by Bruno Nascimento on Unsplash

Komentáre