Kresťanská nádej (nielen v čase Vianoc)

O kresťanskej nádeji, alebo ako vám chcem popriať radostné sviatky narodenia nášho Pána.

Pred pár dňami som čítal jednu peknú myšlienku. Priznám sa, konečne som pochopil čo to znamená "mať kresťanskú nádej". Autor vysvetľoval, že my kresťania nemáme byť len nejakými optimistami, ktorí veria, že raz budú veci dobré. Kresťanská nádej ponúka omnoho viac. Ponúka istotu Božej prítomnosti (už teraz) v našich životoch. Už prítomnosť môžeme prežívať vo vyrovnanosti, že všetko je v Božích rukách a Boh ako milujúci Otec chce len dobré pre nás. A preto už teraz robí všetko preto, aby sme sa mali ešte lepšie. Ale vnútorne (duchovne) sa môžeme radovať už teraz - lebo Ženích je s nami.
1 Na počiatku bolo Slovo, to Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh. 2 Ono bolo na počiatku u Boha. 3 Ním vzniklo všetko a bez neho nevzniklo nič z toho, čo jestvuje. 4 V ňom bol život Var. Čo jestvuje, má v ňom život a život bol svetlom ľudí. 5 A to svetlo vo tme svieti, ale tma ho nepohltila Alt. neprijala. 6 Od Boha bol poslaný človek; volal sa Ján. 7 Prišiel ako svedok vydať svedectvo o svetle, aby všetci prostredníctvom neho uverili. 8 On nebol svetlom, ale prišiel vydať svedectvo o tom svetle. 9 Bolo tu pravé svetlo, čo osvecuje každého človeka, to prichádzalo do sveta. Var. Bolo pravé svetlo, ktoré osvecuje každého človeka prichádzajúceho na svet. 10 Bol vo svete a svet ním vznikol, ale svet ho nespoznal. 11 Do svojho vlastného prišiel, ale jeho vlastní ho neprijali. 12 Tým však, čo ho prijali a veria v jeho meno, dal moc stať sa Božími deťmi; 13 tí, čo sa nenarodili ani z krvi, ani z telesnej žiadosti, ani z vôle muža, ale z Boha. 14 To Slovo sa stalo telom a prebývalo medzi nami a my sme videli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy. 

I z tohto dôvodu som mal problém očakávať Vianoce ako keby tu "Boha nebolo". Lebo On sa už narodil. A chcem znovu počuť Jeho hlas v mojom srdci. Ale i keby mlčal som spokojný, lebo i ticho môže byť silné a veľa vravné pri tých, ktorí sa majú radi. To stačí.
Uvedomujem si dôležitú skutočnosť, že nie všetkému musím rozumieť a nie všetko musí bežať ako "zvyčajne" či podľa "mojich očakávaní". Veľkou učiteľkou života je v tomto pre mňa Mária z Nazareta - naša Nebeská Matka. Predstavte si, že by Mária zareagovala inak ako zareagovala pri Gabrielovom (archanjel) príchode. Napríklad by mu povedala:
- Vieš čo milý anjel. V prvom rade odíď z mojej izby. Je to náš dom a ty si neohlásený návštevník.
... alebo ...
- Gabriel, čo to vravíš!!! Ja predsa nemám manžela. Ako môžem mať dieťa bez neho? Počkaj len pekne do našej svadby, potom mu porodím syna. Všetko poporiadku.

Nechápala, nerozumela a predsa pristala na Boží plán. Verila v Jeho prítomnosť. Už teraz. Už v tom momente ju to premenilo, lebo svojím Magnifikátom (Velebí moja duša Pána...) vyjadrila paradox blahoslavenstiev, ktorý neskôr jej Syn Ježiš Kristus vyjadril "v reči na hore" (porov. Mt 5, 3-12)

Už teraz je Boh prítomný v našich životoch. Už teraz a po dlhé roky. Nikdy nás neopustil. Neopúšťajme ho ani mi. Nevzdávajme sa. Otvárajme Písmo Sväté každý deň. Prijímajme sviatosti pokiaľ je to možné. A verme, že žiť lepšie je možné. Nikdy sa nemusíme uchýliť k hriechu. Vymažme z nášho slovníka - "musel" som tak urobiť (musel som zaklamať; musel som hrešiť). Nemusel. Jednoducho sme mu neverili. Chceme mať všetko podľa našich predstáv. Chceme mať všetko podľa očakávaní a preto nám niekedy uniká realita. Realita radosti a Božej prítomnosti - to svetlo nádeje, ktoré prežaruje tmu.
Prečo si len nevieme každý deň vyjadriť pozornosť a lásku? Prečo stále potrebujeme hľadať tmu!!!

Prajem vám, aby ste vo vašich životoch videli SVETLO, ktoré prežaruje všetko okolo nás. Lebo stačí len malý plameň a tma je preč.

"Ľud bývajúci v temnotách uvidel veľké svetlo.
Svetlo zažiarilo tým, čo sedeli v temnom kraji smrti." 
Evanjelium podľa Matúša 4,16

Prajem Vám všetkým, požehnaný čas 

Nižšie sú "betlehemčeky", ktoré som mal možnosť tento rok pripraviť v CNE Beckov.

 


Komentáre