Ona si to zaslúži

Pred pár dňami som chcel napísať na tento môj blog o mojej babke. Bola mi veľmi blízka. Vlastne je stále... aj keď nežije...
Ak si spomínate na môjho synovca o ktorom som písal naposledy, tak som tam písal, že som bol nečakane doma. Bolo to práve preto, že som sa bol rozlúčiť s mojou babkou...
Zomrela (30.11.) ako 91 ročná ... a pritom mala veľmi ťažký život. Veľa pracovala, aby uživila rodinu. Mala s mojim dedkom 5 deti (2 im zomreli ešte maličké.. to sú moje tetičky).
Keď bola rozlúčka, tak som po 7 rokoch začal plakať. Neviem prečo som tak dlho neplakal... Som však veľmi rád, že práve láska mojej babky ku mne a vlastne celej rodine ma opäť rozplakala.... aj teraz mi tečú slzy.... :´-) sú to slzy smútku a zároveň radosti, lebo som mohol pochopiť, čo je to láska....
Keď som chodil na ZŠ tak som ju navštevoval každý deň. Tieto stretnutia sú nezabudnuteľné...
Dva týždne pred jej smrťou som bol s ňou ... už si veľmi nepamätala a veľmi nereagovala. Mala veľké bolesti... ale bol som veľmi rád, že som mohol byť s ňou aspoň chvíľku.
Ako si iste pamätáte písal som príspevok „čo dokážu slzy...“. Tento raz po siedmych rokoch „sucha“ dokázali veľmi veľa... ten pocit bol požehnaným pre mňa...
Moja babka vždy túžila, dožiť sa jedného dňa ... nepodarilo sa jej to ... musela by totiž ešte tri roky čakať... myslím si však, že teraz jej je už lepšie... je s Ním a je aj so svojim mužom a svojimi detičkami... to som si uvedomil, keď som stál pri ich hrobe... áno, tam to nekončí ..hrob nie je koniec... to je práve ten začiatok nového a krajšieho života.
Moje slzy mi potvrdili jednu veľmi veľkú „vec“ -najdôležitejšie v živote sú vzťahy...
Áno, vzťahy sú viac ako všetko ostatné... lebo Láska je zo všetkého najväčšia a nikdy nezanikne... (1Kor 13).
Myslím, že na toto treba pamätať stále. Nielen cez Vianoce. A preto aj dnes píšem tento príspevok.
.. lebo ONA si to zaslúži....

PS: Nemajte mi za zlé keď písem babka. Viem, že by bolo krajšie starká, alebo babička, ale ja som jej hovoril jednoducho a krásne babka :)
PS: Ďakujem tým, ktorí sa o ňu v jej starobe starali. 

Komentáre