Máme pápeža, Františka


Jeho prvý príhovor som videl viackrát. Bez komentárov a bez prekladu, v taliančine. Neviem veľmi po taliansky. Rozumiem len pár slovám, ale myslím, že rozumiem nonverbálnej komunikácii. Oslovil ma.
            Prečítal som si viacero jeho životopisných profilov a spôsobuje to vo mne stále väčšiu radosť. Okrem tejto radosti vo mne rastie aj túžba poznať tohto človeka, ktorý sa stal naším novým pápežom. Už doteraz vykonal toho veľa, za čo som mu vďačný.
            Vernosť Kristovi a jeho svedectvo lásky voči biednym je silným hlasom, ktorý zaznieva bez toho, aby tento človek niečo povedal. O čo silnejší bude jeho hlas ak niečo povie. Ako som sa vyjadril niektorým mojim bratom a známym budú tieto slová tak silné, že nás to bude „bolieť“ – Bolieť v pozitívnom zmysle, pretože keď lekár niečo lieči, čo je zranené, občas použije prostriedky, ktoré nie sú v prvom rade príjemné. Dôležitý je však úmysel a cieľ. Úmysel je ozdraviť naše vzťahy, našu lásku a cieľ budovať spoločenstvo – bratstvo, sesterstvo – jednoducho Cirkev.
           
Pápež František je človek verný Bohu a verný Cirkvi. Verný Bohu, lebo ho miluje a rád sa s ním stretá v dialógu – modlitbe. Verný Cirkvi, lebo ju miluje a vie, že bez nej by nepochopil správne Boha. S Bohom aj s Cirkvou chce byť zjednotení v modlitbe a v dialógu. Prosí o modlitbu, lebo vie, že tá nás všetkých zjednotí, ale komunikuje i s nami – žiada si mikrofón a píše na Twitter. Bude veľmi dôležité pozorovať, čo náš drahý pápež povie, ale aj čo urobí, lebo je to muž činu.
            Začína ďalšia epocha Cirkvi. Nový kontinent, nové meno, ktoré tu doteraz neboli. Čo tu však už dlho je, je Duch Svätý, ktorý riadi celý tento svet. Modlime sa, aby sme týmto spôsobom vytvorili dialóg s Bohom a vedeli sme rozpoznať znamenia čias a kreatívne na ne zareagovali. Je tu nová výzva a silné „gesto“ ktoré jasne naznačuje aká doba nás čaká – doba Františka. Jedna veľmi silná doba tu už bola pred 800 rokmi. Tiež to bola doba Františka. Súvis medzi týmito dobami vidím už teraz. Pred 800 rokmi to bol František, ktorý reformoval Cirkev takým spôsobom, aby to prišlo až k pápežovi. Dnes je to František, ktorý reformuje Cirkev takým spôsobom, aby to išlo od pápeža. Súvis je v tom, že každý z nich začína reformu od seba.

Bože vďaka ti za dar nášho pápeža Františka. Prosím ťa nech sme s ním celá Cirkev, tak ako si Ty s ním. Posväcuj nás všetkých, aby sme tvorili veci nové a hlásali radostnú zvesť všetkým ľuďom po celom svete. Amen.

Komentáre

Anonymný napísal(a)…
Vďaka za výstižné slová. Moje dojmy z voľby sú ešte príliš čerstvé, ale tak akosi som to vnímala aj ja. V príspevku ma zaujali najmä slová o novej dobe. V dnešných časoch sa stále hovorí o konci - sveta, kultúry, viery, atď...samý pesimizmus. Z blogu však jasne vychádza radosť a nádej, ktorú nám dal Duch Svätý voľbou práve tohto pápeža. Nádej, že tento svet sa môže stať lepším pre všetkých, ak - ak pápeža Františka podporíme v duchu sv. Františka reformou, ktorú začneme sami od seba. Tak za tento návod ďakujem. Michaela