Marketplace
V tejto
dobe je toto slovo najčastejšie používané v biznis prostredí. Marketplace
je v podstate obchod, trhovisko či
„virtuálny“ priestor, kde môže kúpiť rôzne veci.
Človek, ktorý príde na tento
„marketplace,“ začína vyberať to, čo potrebuje, prípadne to, čo sa mu páči.
Zvyčajne popri hľadaní vecičky, ktorú potrebuje musí prejsť okolo mnohých vecí,
ktoré sú pre neho nepotrebné. Ak však reklama zapôsobí na neho môže sa stať, že
si kúpi aj to, čo pôvodne nemal v pláne. Takto funguje nejeden obchod
a nejeden marketplace. Reklama a prvý dojem urobí svoje.
V rámci
poslednej synody sa hovorilo o novej evanjelizácii, ktorá je istým
spôsobom niečím podobným. Apoštoli a viac menej my všetci pokrstení sme
pozvaní a vyzvaní k tomu, aby sme tomuto svetu ponúkli to, čo je pre
nás veľmi dôležité. Evanjelium je nie súkromná záležitosť pretože je určené
všetkým.
Otázka pre mňa znie, ako by som
prezentoval Evanjelium a Cirkev, keby ma niekto zastavil a chcel by odo
mňa odpoveď. Čo by som o nej povedal?
Pápež Pavol
VI., v exhortácii Evangelium Nuntiandi píše: „Evanjelizovať pre Cirkev znamená prinášať
radostnú zvesť celému ľudstvu, ľudí vnútorne pretvárať a vytvárať z nich nové
ľudstvo: "Hľa, všetko robím nové." Ale nové ľudstvo nie je možné bez
nových ľudí, totiž nových skrze krst a život podľa evanjelia. Účelom
evanjelizácie je práve dosiahnuť túto vnútornú premenu, a ak treba, nejako ju
vyjadriť slovom.“ (bod 18)
Zaujala ma poznámka na konci tohto citátu.
„...a ak treba, nejako ju vyjadriť
slovom.“ Osobne to chápem tak, že k evanjelizácii nie sú ani tak
dôležité slová, ako osobné svedectvo života a vnútornej premeny. Je
dôležité, aby iní videli ako žijeme. Presne ako to bolo o prvých učeníkoch
vyjadrené:
„Množstvo veriacich
malo jedno srdce a jednu dušu. A nik z nich nehovoril, že niečo z toho, čo mal,
je jeho, ale všetko mali spoločné. Apoštoli veľkou silou vydávali svedectvo o
zmŕtvychvstaní Pána Ježiša a na všetkých spočívala veľká milosť, veď
medzi nimi nebolo núdzneho, lebo všetci, čo mali polia alebo domy, predávali
ich, a čo za ne utŕžili, prinášali a
kládli apoštolom k nohám, a rozdeľovalo sa každému podľa toho, kto ako
potreboval.“ (Skutky 4, 32n.)
Vytvorme
z nášho života „marketplace“ – ponúkajme a rozdávajme
a nečakajme, že nám dajú. Staňme sa svedkami toho, čo sme zažili
a keď bude treba, použime pri tom slová.
Komentáre
Zverejnenie komentára