Začiatok školy


Začiatok školy
            a s ním prišli školské povinnosti. (Preto píšem z týždňovým omeškaním). Začalo to však príjemne. A to slávnostnou sv. omšou, na ktorej sa zhromaždili profesori a študenti. Potom sme mali ešte pár príspevkov, ktoré nám lepšie priblížili školský systém. Škola mi vychádza veľmi dobre – aspoň, čo sa týka rozvrhu. Mám každý deň 2 hodiny (tu sú vyučovacie hodiny doslova 60 minútové). Samozrejme, že ako študent mám čo robiť aj mimo „oficiálneho vyučovania“. Len v knižnici som našiel asi 20 kníh, samozrejme v angličtine, ktoré musím prelúskať a k tomu aj nejaké články.

Fotodokumentacia k príspevku: https://picasaweb.google.com/felix.ofm/Belgicko04

            Ako som už v predchádzajúcom príspevku spomínal, prvé dva týždne môže študent spokojne navštevovať kurzy ktoré chce. A teraz do 10. októbra musíme nahlásiť, čo budeme navštevovať a z čoho budeme robiť skúšky. Môj výber sa mi osvedčil. Môžem povedať, že napriek tomu, že podobné predmety som mal aj na Teologickej fakulte Trnavskej Univerzity, v Bratislave, tu sa na danú problematiku pozerá z inej optiky. Tak sa mi aspoň rozšíri môj pohľad. Čo sa mi páči je, že viac menej všetky materiály potrebné na skúšku poskytne profesor študentom. Umiestni ich na internetovom portály školy a študent si ich stiahne do PC. Nemusí behať po knižnici. Na každú hodinu má profesor pripravenú prednášku aj pre študentov v elektronickej podobe (nie vždy úplne texty, ale ako poznámky postačí) – aspoň na tých mojich predmetoch je to tak. J čo je super, lebo viac môžem sledovať o čom hovorí, keďže moja angličtina je ešte slabá.

Pre zaujímavosť je tu malý prehľad, koľko zahraničných študentov študuje na celej KU Leuven: https://webwsp.aps.kuleuven.be/sap(bD1ubCZjPTAwMA==)/public/bsp/sap/z_studinfo/top_buit.htm (38 zo Slovenska – ja som stretol asi 6 J )

Nepočujúci
            Pieseň od Desmodu - http://www.youtube.com/watch?v=Jk-M4HVn5v4
Môžete si pekne pustiť tu pieseň. Je krásna. Preto ju tu dávam, že predchádzajúci týždeň  patril našim nepočujúcim. Bol venovaní kultúre Nepočujúcich pri príležitosti Medzinárodného dňa Nepočujúcich. Aj tu v Leuvene bol program ktorý bol bohatí na kultúru. Premietali sa krátke filmy o živote nepočujúcich, príp. samotný herci boli nepočujúci. Potom tu v hlavnej knižnici bola výstava (fotky sú v albume). Taktiež boli rôzne workshopy a spoločenský program. Ja som sa tiež niektorých častí zúčastnil. Ale poviem vám, nič som nerozumel. Ani reč – lebo bolo to flámsky, a ani posunky. Tak som stál  a sedel v nemom úžase a cítil sa ako nepočujúci, ktorý je tiež stratení v našom počujúcom svete.

Slávnosť svätého Františka
            Tento týždeň sme mali slávnosť sv. Františka. Aj my tu v Leuvene sme ju patrične oslávili. V predvečer slávnosti sme s bratmi išli k sestrám – „Poor Clare“ ktoré tu žijú v jednej mestskej časti pri lese. Sestry nie sú klasické klarisky ako ich poznáme z Brna, alebo z Assisi, či Gubbia. Žijú však podľa spirituality sv. Kláry. U nich sme sa stretli aj s kapucínmi a s ďalšími priaznivcami sv. Františka. Stretnutie viedol náš provinciál brat Róbert, spoločne so sestrou abatišou. Začalo to spoločným spevom a pokračovalo čítaním z Františkánskych prameňov, koncertom sláčikového tria – časti Vivaldiho _ Four season, tancom jednej umelkyne, krátkou kázňou (ktorej som samozrejme nerozumel – ale podľa neskorších informácii v nej išlo o to, že František dokázal osloviť veľké masy ľudí bez toho, aby sa z neho stal demagóg, či populista. Dokázal vytvoriť spôsob života pre mnohých ľudí, bez toho, aby to nejako špeciálne naplánoval. Bol to Boží plán.)
            Potom znovu nasledovali spevy, prosby, tanec, hudba (Pachelbel – Canon D, ma veľmi potešili J ) a spev „Pieseň brata Slnka“ (tá je aj medzi fotkami, ako video). Potom nasledovalo krátke agapé, keďže už bolo 22.00.
V samotný deň sv. Františka sa nedialo nič mimoriadne. Ja som bol aj v škole a večer sme išli do Vaalbeeku (ten bol na fotkách - Belgicko02 a tiež Belgicko04). Vo Vaalbeku žijú 6 bratia (5 kňazi). Začínali sme sv. omšou v kaplnke vedľa kostola. Celebroval ju provinciálny vikár. Koncelebrant som bol ja sám. Hudbou na orgáne nás doprevádzal br. Róbert. Celkovo nás na omši bolo asi 20 ľudí. Po sv. omši sme mali slávnostnú večeru.

Tento týždeň sa vrátil do komunity v ktorej žijem ďalší brat - Antonio, ktorý pochádza zo Španielska. Takže sme v dome už 6-ty. Traja bratia sú „domáci“ Flámi, jeden zo Španielska, jeden z Indie (študuje tu filozofiu) a ja. Všetci sme kňazi. Okrem nás študentov majú ostatní bratia nad 60 rokov. Komunikujeme medzi sebou po anglicky. Takže je to príležitosť pre mňa trochu komunikovať.

            Prajem vám veľa sily, aby ste kráčali cestou, ktorou nás Boh vedie k ľuďom... aby nikto nebol sám...

Komentáre