Začiatok jesene


... krása mesta...


Ako tak prezerám fotky som si uvedomil, že môžete mať dojem, že mesto má samé staré budovy a že je to tu nemoderné. J  Aj keď moje fotky sú viac menej o historických budovách musím povedať, že mesto je veľmi moderné. Naozaj sa snažia. A to vraj počas vojny bolo dosť zničené. Na niektorých budovách to aj vidno.
            Mňa toto mesto naozaj oslovuje. Je pestré a všetko je citlivo zladené. A neviem si naozaj vynachváliť služby pre cyklistov. Aj v nedeľné popoludnie som šiel smerom na Vaalbeek – kde je náš kláštor a kde sídli aj náš provinciál miestnej vlámskej provincie. Celú cestu som šiel rovno... žiadne odbočky, až tesne pred kláštorom som musel zabočiť do uličky. Jednoduchá navigácia, ako mi povedal aj brat Willy – chod stále rovno a keď prídeš to Vaalbeeku odboč doprava. Tak aj bolo. Krásne miesto je to. Ticho prírody prináša radosť a inšpiráciu. Aj preto tu asi urobili centrum pre duchovnú kultúru. Inicioval to jeden z bratov, ktorý je sochár.

...orientation days...
Ako som už minule spomínal, prvý program, ktorý nám škola pripravila bolo – ísť na pivo. A veruže som aj šiel. So spolužiačkami z našej fakulty v Bratislave sme sa dohodli na čase a už aj sme išli. Bolo to celkom fajn príjemné stretnutie. Na slovanské kruhy sa rozšírili, keď nás oslovili dve česky hovoriace dievčatá. Oni budú taktiež študovať na tunajšej Teologickej fakulte.

...čo všetko sa dá naučiť...
           
            V úvodný deň – to jest naozaj v prvý deň v škole, som sa cítil ako v „materskej škole“. Nech mi to prepáčia, ale školenie o používaní sociálnych zariadení a triedení odpadu mi tak pripadalo. Ale keďže tam boli prítomní rôzni študenti vekových, kultúrnych a spoločenských kategórii, asi im k tomu skúsenosť dávala dôvody. Spomenul som si na slová P. Konštanca OP, ktorý nás učil právo, že história vzniku zákonov a nariadení hovorí jasne – vždy sú reakciou na niečo, čo sa v spoločnosti zle uplatnilo. Asi s tým majú skúsenosti aj tu na škole. J  Ale pobavili sme sa dobre. Teda aspoň niektorí, lebo som si všimol, že niektorých to zaujalo a boli pozorní ako pri prednáške. Mňa zaujal hlavne moment, keď školský „policajt“ dával do pozornosti „cykloškolu“ – čo je vlastne ekvivalent našej „Autoškoly“ J tak to je naozaj iný level. Ale praktický.

Taktiež v jedno popoludnie prebiehalo predstavovanie aktivít v rámci fungovania univerzitného života. Skvelý „bazár“. Rôzne aktivity, podujatia, spoločenstva, spolky a tak ďalej. Tu sa človek teda nebude nudiť. Teda ak nie je lenivý J

...prvý jesenný deň...

Začiatok jesene sprevádzalo príjemné počasie. Tak som šiel trošku do ulíc zohriať sa. Na jednom z námestí sa uskutočňovala akcia „Sing for the climate – Spev pre klímu.“ Bola to iniciatíva viacerých organizácii, ktoré bojujú za lepšie klimatické podnebie a ekologický život. Samo o sebe, tu v Belgicku sa prísne separuje. Títo ľudia chcú však osloviť čím viac ďalších ľudí, aby už teraz začali robiť niečo pre lepší život. Po viac ako 150 miestach v Belgicku chodili a natáčali spievajúcich ľudí tú istú pesničku, z ktorej potom urobia jeden veľký klip. Super nápad. Viac z tohto nájdete medzi fotkami – je tam video J


Dnes som bol na svätej omši v univerzitnom centre pre „medzinárodných študentov“. Asi tam budem chodiť každú nedeľu ak mi to čas dovolí. Rôzne národy a rôzne kultúry. Veľmi inšpirujúce. Taktiež som tu stretol nejakých Slovákov a Čechov, takže už je nás spolu takmer 10. A to ešte nevieme všetci o sebe. Nie všetci budeme študovať teológiu.

Dnes zakončím cyklistickou témou. Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike v Holandsku dnes vyhral Belgičan Philipe Gilbert. Je vidno, že bicykel mu prirástol k srdcu J týmto vyslovujem gratuláciu synovi národa, ktorý mi teraz vytvára domov.

Komentáre