Zranení môžeme prísť ... novú nádej nám dáš

Vznešený, tak jemný iba ty vieš ku nám byť.
Zranený, zlomený ku Tebe môžeme prísť.
Ty stále čakáš, novú nádej nám dáš ...
Tieto slová mi rezonovali v ušiach chvíľu po tom, ako som sa dozvedel, že moja milá rodinka už „nečaká“ bábo. Povzbudila ma ich viera keď mi napísali a neskôr aj povedali, že majú v nebi anjelika. Jeho pozemské srdiečko bolo slabučké. Myslím si však, že cítilo lásku svojich rodičov a odišlo do neba šťastné.
Anjeli sú bytosti, ktoré posiela Boh. Prinášajú nám správu od Boha. Možno tej správe nerozumieme, možno je pre nás ťažké ju prijať, ...
Boh neposiela anjelov len tak. Myslím si, že nám ich posiela preto, aby nám pomáhali. Viem a chápem, že ľahko sa o tom píše, ale ťažko sa to žije. Ťažko sa nám pozerá aj na krásny príklad Panny Márie, ktorá nechápala posolstvo anjela Gabriela. Nevedela čo bude nasledovať v jej živote. Zachovávala však slová vo svojom srdci a premýšľala o nich. A Boh jej pomáhal a odmenil jej vieru.
Nedá mi pokoj jeden paradox, ktorý je v živote. Dejinami sa nesie otázka o interrupcii – vražde malého bezbranného človiečika. Rodičia sa rozhodnú, že ho nechcú, lebo by im „prekážalo“. Je pre nich nežiaducou prekážkou. Na druhej strane sú tu ľudia, ktorí sa nesmierne tešia na svoje dieťa, ale práve ono je choručké a nedožije sa svojho narodenia, alebo zomrie veľmi maličké.
Sú to tajomstvá, ktoré ťažko pochopím. Život je určite veľmi zaujímavý. Naozaj môžem pred tým iba skloniť hlavu a v pokore prijať, že je nad moje sily pochopiť toto tajomstvo.
Môžem sa však pýtať: Bože, čo mi chceš týmto povedať? Ako chápať lásku v tejto situácii?
Napáda mi, tu otázka večnosti. Kvôli čomu sme tu? Kvôli umieraniu? Nemyslím si. To by bol Boh veľmi absurdný. Myslím, že sme tu kvôli večnému životu. Všetko na to poukazuje a dáva mi to nádej. Nádej kráčať ďalej. Kde mi však súčasná spoločnosť ponúka túto nádej? Ja ju vidím jedine v Bohu a v tom čo ma k nemu vedie.
S týmto pohľadom sa mi aj ľahšie aj keď nie ľahko pozerá na život. Je totiž aj ťažký a bolestný, ale pritom nie nezvládnuteľný a beznádejný.
Človek je veľmi krehký a veľmi vzácny. Je vznešený a pritom tak zraniteľný. Je slabý, ale pritom dokáže urobiť tak veľa – dokáže milovať...

PS: A. a J. - Ďakujem vám, že milujete. Prijali ste kríž a preto si vás veľmi vážim.Pamätajte – anjelik nie je v nebi sám, nieje jediný, ktorý vám bude pomáhať. Vie, že ste ho milovali a že ho stále milujete...

Komentáre