Kedy sú Vianoce?

Opýtajte sa detí...
Oni to tušia....
Toto som naozaj zažil. Viem, že mám v tom prsti tak trochu ja, ale celé to „zostrojil“ môj synovec Riško, ktorý má 1,5 roka.

Doma u rodičov som veľmi málo. Väčšinu času trávim v Bratislave, kde žijem a študujem. Domov chodím na dovolenku len občas. Naposledy som bol dlhšie doma v septembri. Skoro každý deň som sa hral a staral o môjho synovca Riška. Poviem vám je to riadny huncút a beťár.
Keď som v septembri odchádzal, tak som mu okrem iného povedal: „ Riško, prídem až na Vianoce.“ On si to uložil vo svojom srdci a tak sme sa rozlúčili.
Lenže ja som išiel domov už 11. novembra. Síce len na jeden deň, ale pre Riška to stačilo. Všetkým koho stretol deň predtým povedal, že zajtra sú Vianoce lebo príde ujo.
Keď som sa to dozvedel tak som mu povedal: „Dnes ešte nie sú Vianoce, tie budú až keď prídem nabudúce.“
Ok, pochopil. Je veľmi šikovný ...
Lenže sa stalo to, čo naozaj nik nečakal. Neprešli dva týždne a ja som musel opäť cestovať domov. Ako si isto viete domyslieť Riško mal už druhé Vianoce. A ja som ho musel „sklamať“...
Vysvetlil som mu, že aj napriek tomu, že som doma, Vianoce ešte nie sú.
Pre istotu, keď som odchádzal preč som mu povedal: „Riško pridem vtedy, keď bude tu v izbe stromček a budú Vianoce.
Opäť pochopil po svojom.
Keď som prišiel do Bratislavy, dvihnem telefón, že zavolám domov ako som docestoval.
A prekvapenie .......
Mama dvihla telefón a ani som jej poriadne nepovedal, že som už v Blave, telefón pýtal Riško. Tak som čakal čo mi povie.. a viete čo mi povedal ?
Ujo bol som v meste a na námestí je stromček... ... už sú Vianoce... ... prídi domov ..

Naozaj som sa veľmi a schuti zasmial. Detská duša vycítila kedy sú Vianoce....
Prišiel som na to, že som sa vlastne nemusel báť, že ho sklamem, že ešte nie sú Vianoce. Lebo on sa tešil na mňa a nie na Vianoce.

Prečo toto všetko píšem? Ak ste si dobre všimli, Riško sa nikdy nepýtal, čo som mu doniesol. Vždy sa tešil na mňa. Tešil sa na osobu, ktorú má rád.
A toto sú Vianoce.....

Vianoce sú čas, keď čakáme na milovanú osobu. Tou osobou je Ježiš Kristus. Na Vianoce si pripomíname jeho narodenie a príchod na túto Zem. On je naším najväčším darom.
Radosť z Vianoc máme mať kvôli ľudom s ktorými sa stretneme, porozprávame a navzájom povzbudíme. Nie darčeky nám spôsobia pravú radosť. Darčeky sú iba prostriedok a nie cieľ...

Komentáre